Programok / Családoknak, gyerekeknek

Legalacsonyabb pont: 279 m

Legnagyobb meredekség: 35,7 %

Várható menetidő: 6,5 óra

(A várható menetidő a pihenőidőket nem tartalmazza.)

Vízvételi lehetőség: Bakonybél (utcai kút, büfé), Szépalmapuszta (étterem)

Borzavár (utcai csap) Pintér-hegy (Fiatalító-forrás) A túrán a vízvételi lehetőségek korlátozottak.

Kiindulási hely megközelítése: Zirc – Bakonybél közötti autóbuszokkal.

Leírás

A település központjától a Z □ jelzésen indulunk, mely a Jókai Mór utcán meredeken kapaszkodik ki a faluból. Keresztezve a műutat, erős lejtőn érjük el a Száraz-Gerence völgyében kanyargó aszfaltozott erdészeti utat, melyen jobbra fordulunk. Néhány száz m után a KZ jelzés elválik, mi a S sávot követjük az úton. A völgyben található a Pörgöl-barlang, melyhez S Ω jelzés invitál. A sziklás, szurdokszerű völgyben kanyargó út egyre feljebb emelkedik. Elérjük a SO jelzés elágazását, melyen balra fordulunk, és emelkedőbe kezdünk. Utunk elvezet Közép-Európa egyik legnagyobb bronzkori halomsírmezője, a Százhalom mellett. A Tekeres-kút-árokban emelkedve, érintve a névadó forrás elhanyagolt foglalatát, felérünk egy széles szekérútra. Ezen a Z sáv jelzésen előbb balra, majd a kb. 50 m után jobbra leágazó K Ω jelzésen jobbra folytatjuk utunkat. Emelkedőnk erősebbé válik. A jelzés kivezet a Kőris-hegyre vezető aszfaltútra, majd kb. 600 m múlva letér róla. Igen meredek úton, az Ördög-lik zsombolyt, és a régi Márványbányát mellőzve érünk fel a Kőris-hegy tetejére, a szép kilátást nyújtó Vajda Péter-kilátóhoz. Utunk további részében a K sáv jelzést kell követnünk, mely előbb a fennsíkon vezet, majd igen meredek lejtőn ereszkedik le a Kisszépalmapuszta előtt futó országút Y kereszteződésébe. Az Y jobb oldali ágára fordulunk, kb. 300 m után jelzésünk balra bevezet az erdőbe. Elérve a Szépalmapuszta felé vezető dózerutat, jobbra fordulva érjük el az Arborétumot és szálláslehetőséget is felvonultató kis telep bejáratát. A KS jelzés együtt halad tovább egyenesen az aszfaltúton, kis szakaszon az erdőben, végül egy útelágazásba érkezünk. A S balra tér, a K aszfalton maradva, jobbra, Borzavár felé folytatódik. A szép kilátást nyújtó Templom-dombról keskeny ösvényen ereszkedünk a római katolikus templom mellett a falu főutcájára. Irányunkat tartva megyünk végig a községen, a falu szélén, az út nagy kanyarjában az országúttal párhuzamosan futó szekérútra térünk. Felhagyott mészégetők romjait mellőzzük, utunk erősen emelkedni kezd. A gerincen átkelve meredek lejtő vezet le minket az újabb völgybe, melynek túloldalán harántolva emelkedünk. Egy füves nyiladékot keresztezve – aljában elérhető a Fiatalító-forrás – erdei ösvényre váltunk. Széles dózerúton kelünk át, az erdei ösvény kivezet minket a Pintér-hegyi kőfejtő udvarába. A Borzavári, majd a Deák Ferenc utcán ereszkedve érkezünk a város központi terére, a Rákóczi térre.

Forrás: https://turizmus.zirc.hu/jard-be/turautvonalak/gyalogos-turak-zirc-kornyeken/bakonybel-koris-hegy-zirc-turautvonal

HelyiVilága Magazin ajánló

További magazin cikkek »

Helyi látnivalók

További helyi látnivalók »

Helyi Programok / események

További helyi programok / események »

Helyi szolgáltatók

További helyi szolgáltatók »