Település:
Budapest, 1. kerület
Kategória:
Zene, tánc, koncert
Gospel Koncert a Mátyás-Templomban

2020.02.24.és 25. 20 óra - Ezen az estén Ön is részese lehet annak a rendhagyó gospel koncertnek, mely a keresztény kultúra fellegvárában, a Mátyás-templomban kerül megrendezésre.
GOSPEL KONCERT A MÁTYÁS-TEMPLOMBAN – JOAN FAULKNER ÉS BARÁTAI A CSÍK GUSZTÁV TRIÓVAL
Ezen az estén Ön is részese lehet annak a rendhagyó gospel koncertnek, mely a keresztény kultúra fellegvárában, a Mátyás-templomban kerül megrendezésre. Két világ, két kultúra melynek közös pontja a zene, amit – az egyik fellépő művészt, Joan Faulknert idézve – „át kell engedni a lelkünkön”.
A 90 perces program első részében Alexis Rainbow jazz énekes és Dianna Rose White-Gould zongoravirtuóz duettjét hallhatják, mely lendületes indítása lesz az estnek.
A koncert a Sing’n Swing’n Sista’s formáció – Harriet Lewis, Joan Faulker és Joanne Bell – produkciójával folytatódik, akik gospelt énekelnek mély átéléssel, hatalmas hangi adottságokkal.
Őket a Csík Gusztáv Trió kíséri káprázatos játékával. Csík Gusztáv az egyik legelismertebb zenész a hazai és európai jazzéletben, zenésztársai Sangoma Everett és Markus Schieferdecker – az amerikai és az európai jazz kiemelkedő alakjai.
A koncert a Swing Jazz Kultúráért Alapítvány jóvoltából kerül megrendezésre. Az alapítvány szívügyének tekinti, hogy a hazai közönség számára is elérhető legyen a tradicionális swing jazz élmény. A „Zene szárnyain” rendezvénysorozat keretében az alapítvány több alkalommal szervezett már nagy sikerű gospel koncerteket különböző városok (Balassagyarmat, Vác, Veresegyház, Püspökladány, Bánk) templomaiban.
ELŐADÓINKRÓL BŐVEBBEN:
Joan Faulkner a mai napig a showbusiness egyik nagyságának számít. Elsősorban azért, mert egy olyan időszak szellemiségét viszi tovább, amelyben a zene még „kézzel készült”, és hiteles volt. Kisgyerek kora óta énekel, repertoárja mára a jazz, blues, soul, pop skálán mozog. Rendszeres szereplő tévéműsorokban, nagyszínpadokon (pl. Frankfurti Operaház), alapítója és menedzsere a the Three Ladies of Blues formációnak, a Csík Gusztáv Triónak évek óta állandó vendége. Olyan zenei nagyságokkal énekelt már együtt, mint Bill Ramsey, Horst Jankowski, Peter Herbolzheimer, Hugo Strasser és Thilo Wolf. Együtt játszott a nagynevű és közkedvelt német Roberto Blancoval és Jennifer Rush-sal valamint olyan Európában játszó amerikai jazzóriásokkal, mint a Weather Girls, Al Martino, Mary Wilson. Joan kizárólag élőben énekel – más módot el sem tud képzelni – ez a hozzáállás adta az alapot ahhoz, hogy kisebb jazz és blues klubokban is énekeljen. Jelenleg főként a 3 Ladies of Blues show-val járja a világot, 2001 óta a műsor a világ jó részét körbejárta, fantasztikus sikereket aratva. A hangja igazi táplálék a léleknek, amivel Joan mindenkit elér. Erősítő és mikrofon nélkül is ösztönösen adja át spiritualitását minden egyes dallal. Joan Faulkner énekesnő Európában él, de karrierje Amerikában kezdődött. Gyermekkorában gospelt tanult, háromévesen már édesapja templomi kórusában énekelt Chicagóban. Később, ifjú énekesként a Boney M-ben is szerepelt. Repertoárja mára már jazz, blues, soul, pop, sőt techno dalokból is áll. „Az éneklés az egyetlen mondanivalóm” – vallja szerényen Joan Faulkner. Ez azonban nagyon is sok, ahogy a közönség rajongása és számos díja (köztük az 1989-es német Artist of the Year-díj) is bizonyítja. Rendszeres szereplő TV-show-kban, nagyszínpadokon (pl. frankfurti operaház), tagja a The Three Ladies of Blues formációnak, a Csík Gusztáv Triónak évek óta állandó vendége. „A dal megzenésített vers “, magyarázza Joan Faulkner teljes alázattal és sugárzó mosollyal. „A zenét és a szöveget át kell engednünk a lelkünkön. Bele kell nőni, és át kell élni, amit az ember énekel. A hangunkkal kell átadni, amit mondani szeretnénk, még ha a közönség a szöveget nem is érti. Éppen ezért kell az embernek teljesen beleadnia magát. Egy olyan szöveg esetében, ami semmi mást nem mond, mint azt, hogy Oh baby, oh baby, ez természetesen nehéz.“
Csík Gusztáv egyike a legkiválóbb zongoristáknak Európában. 1962-ben klasszikus zongoristaként diplomázott, ezután a budapesti jazzközönség gyorsan felfigyelt rá a Dália Jazzklubban, ahol Pege Aladárral játszott együtt. Számos díjat nyert, 2015-ben a Magyar Jazz Szövetség Szabó Gábor Életműdíját vette át, 2016-ban a nívós Liszt Ferenc-díjjal méltatták zenei életművét. Nemzetközi fesztiválokra, koncertekre, lemezfelvételekre invitálták, többek között a Jazz Icon cégtől, partnerei voltak például Kenny Clarke, Ed Thigpen, Bobby Durham, Sam Woodyard, Eddie „Lockjaw” Davis, Johnny Griffin, Tony Scott, Niels-Henning Ørsted Pedersen, Reggie Johnson, Dizzy Gillespie. Jimmy Woode volt, aki által megismerhette őket, és akinek a segítségével színpadra léphetett valamennyiükkel.Csík Gusztáv a Three Ladies of Blues Show, valamint a Sing’n Swing’n Sista’s zenei rendezője, mely formációkkal számtalan egzotikus helyszínen mutatták már be műsorukat. Csík Gusztáv egyike a legkiválóbb zongoristáknak Európában. 16 évesen már rendszeresen zongorázott egy egri szállodában. 1963-ban kapott először lehetőséget, hogy triójával fellépjen a Dália Jazzklubban, nem sokkal később pedig már Pege Aladárral játszott együtt. Kiemelkedő tehetségére hamar felfigyelt a közönség is. Hamar bekerült a magyar jazzéletbe, s a nemzetközi sztárokkal való közös munka lehetőségére sem kellett sokat várnia.Többek között olyan nagyságok voltak partnerei az évek során, mint Kenny Clarke, Niels-Henning Ørsted Pedersen, Johnny Griffin, Dizzy Gillespie, Oliver Jackson, Eddie „Lockjaw” Davis, Tony Scott, Art Taylor és Ed Thigpen. Jelenleg zenei igazgatója a ’3 Ladies of Blues’ előadásnak, mellyel a világ nagy részét bejárták már.Számos díjat nyert, többek között az év szólistája lett 1970-ben és 1992-ben. 2015-ben a Magyar Jazz Szövetség Szabó Gábor Életműdíját vette át, 2016-ban pedig a Liszt Ferenc-díjat.
Dianna White-Gould aktív szólista, rendszeresen kísér híres előadóművészeket, de oktató munkája is jelentős. Zenész családban született, édesapja a Cleveland Zenekar csellistája volt, édesanyja pedig szerzőként és zongoristaként tevékenykedett. Édesanyja volt az, akivel zongorázni kezdett, a középiskolában pedig tagja volt a Fortknightly Zenei Klubnak, ahol kiemelkedő zongora előadói teljesítményéért Arany Kupa díjjal tüntették. Az Oberlini Zeneművészeti Főiskolán szerzett diplomát, majd később a Clevelendi Állami Egyetemen mesteri fokozatot. Idő közben a franciaországi L’Ecole de Fontainbleau diákja lett, ahol Gaby Casadesussal tanult. Évekkel később bejárta Németországot, ahol az Odenwald Nyári Zenei fesztiválon lépett fel, mint szólista valamint kísérő. Dianna szerepelt a Clevelendi Filharmónikus Zenekar kiemelt szólistájaként, valamint kétszer lépett fel szólistaként a Heights Civic Zenekarral. Fellépett továbbá szólistaként és zenekari kísérőként a Severnce Hallban, az Oberlin Főiskolán, az Ursulin Főiskolán, a Cuyahoga Közösségi Főiskolán, a Music Settlementben, a Cleveland Állami Egyetemen, a Cleveland Közösségi Könyvtárban, a Wooster Főiskolán és a South Shore Kultúrális Központban Chicagoban. Dianne hatalmas érdeklődéssel fordul az afrikai-amerikai szerzők művei felé. H. Leslie Adams, Hale Smith valamint George Walker világpremierjeit kíséri. Tanárként jelenleg is a Dike Művészeti Iskola kórusát vezeti.
Harriet Lewis Philadelphiában (Pennsylvania) született és profi szinten tizenkét évesen kezdett énekelni a Philly International Records lemeztársaság számára. Philadelphiában és környékén tanult énekelni, gospel kórusokat is vezetett. Orvosasszisztensként több évig az amerikai hadseregnél szolgált, de az éneklés számára ott is előtérben maradt, az USO-val (az amerikai katonák szabad idős tevékenységét, szórakozását segítő szervezettel) több díjat nyert karrierje során. 1995-ben a legjobb soul-, blues-, gospel és popénekesként elnyerte a Deutsche Pop Music Award-ot. Háttérénekesként szerepelt Eric Clapton, Michael Jackson, Mariah Carey és mások produkcióiban. Harriet színész és dalszerző is egyben, karrierje során 12 CD-t készített.
Joanne Bell a kaliforniai Riverside-ban született. Első színpadi fellépésére négyéves korában került sor az „Ének az esőben” produkcióban. Noha az egyetemen operaénekesi képzést kapott, s a Carmen és a Tosca címszerepei mellett Gustav Mahler-művekben énekelt, közben az amerikai klasszikusok, a spirituálé, gospel, musical, blues és jazz stílusainak mesteri elsajátításán dolgozott. Jelenleg Európában él, s fellépései mellett tanít, komponistaként és producerként színpadi showkat, színházi darabokat visz színre. A legutóbbiak az „Oh Happy Day” – a gospel története és a „Bessie and Billie” – színpadi jazzdarab. Joanne egy igazi blues lady – és még annál sokkal több…
Deborah Woodson Georgiaban születtett az Amerikai Egyesült Államokban. Pályafutása két évesen kezdődött; nagyapja babtista gyülekezetében gospel dalokat énekelt. Zeneművészeti diplomáját Magna Cum Laude minősítéssel az Észak Carolinai Központi Egyetemen szerezte. Szakmai pályafutása azonban New York-ban kezdődött, ahol saját stílust alakította ki a gospel és az opera műfaja között. Színpadra lépett a Broadway számos előadásában, mint például a Dreamgirls, a Smokey Joes Cafe, a Black and Blue és a Beehive produkciókban. A sokoldalú előadóművész bejárta Amerikát: a las vegasi Aladdin Casinotól kezdve a Washingtonban lévő Ford’s Színházig, ahol az Amerikai Egyesült Államok elnöke előtt is énekelt. Több, mint 20 országban lépett fel világszerte. 1997-ben Deborah Németországban, Kölnben telepedett le. 2004., 2005., és 2006-ban tagja volt az Európai Gospel Díj zsűrijének. Az elmúlt években vendégszereplő szólistaként lépett fel Howard Carpendale, Jennifer Rush, Gloria Gaynor, Heino, Johnny Logan, valamint a Kölsche Groups Bläck Fööss and Brings koncertjein.
Alexis Rainbow az indianai Evansvillben nőtt fel. Zenei diplomát szerzett az Oberlin Zenekonzervatóriumban és Master of Music fokozatot a Case Western Reserve Egyetem Clevelandi Zene Intézetében. További tanulmányait a Fontainebleau Conservatiore de Musique-ban, Franciaországban, a Harvard University Kennedy Government School-ban és a Cleveland State University-n végezte, majd a Liberty Egyetem doktori programjába iratkozott be. Pályafutását a Langston Egyetemen kezdte, mint kórusigazgató. Vezetése alatt a kórus több díjat kapott, többek között George HW Bush amerikai elnöktől „National Take Pride In America Choir” kitüntetést kaptak, de felkérték őket arra is, hogy a Haile Selassie császári család privát koncertjén adjanak elő a Constitution Hall-ban. Zeneprofesszorként a Langston Egyetem karán, az Oklahoma City Közösségi Főiskolán, az Oklahoma Christian University A&S-ben Edmondban, és a Cascade College-ban Portlandben, Oregonban tevékenykedett. Mindezek mellett Ms. Rainbow szólistaként is feltűnt több zenekarral illetve különböző kórusokkal, többek között a Jefferson Cityvel, Evansvillel, Indiana Filharmonikus Zenekarral, Oklahoma City Symphonyvel, Szent János Zenekarral, Ohio Kórussal, a Közép-Oklahoma Egyetem Zenekarával, az Oklahoma Keresztény Művészeti és Tudományos Egyetem zenekarával.Ms. Rainbow 2002-ben – miután visszatért Ohioba – alapított egy művészeti programot, mely a kreatív, előadóművészeti, műszaki és vizuális művészetekre összpontosít, minden korosztály számára elérhetó.És mindemellett két csodaszép, tehetséges gyermek büszke édesanyja.
Marcus Schieferdecker, 7 éves korától zenél. Kezdetben klarinét és szaxofon órákra járt, késóbb a gitározás kezdte érdekelni. Elektromos basszusgitárral csak 15 éves korában kezdett foglalkozni, és csak egy évvel késóbb került érdeklódési körébe a nagybőgő. Shieferdecker a Nürnbergi Mesterdalnok Konzervatóriumban kezdett tanulni. A Kölni Zeneművészeti Egyetemen eltöltött gyakornoki ideje alatt Albert Mangelsdorff volt az, aki saját zenekarában helyet adott az ifjú tehetségnek és elindította a népszerőség útján. A New York-i jazz színpadon töltött ideje alatt Schieferdecker rendszeresen látogatott klubokat, olyan jazz legendákat hallgatott, mint például: Ron Carter, Dennis Irwin, Steve Swallow vagy a fiatalabb basszusgitárosok közül Larry Grenadier, Matt Penman or Christian McBride. Játékát Dieter Manderscheid, John Goldsby, Ron McClure, Mark Dresser és Ray Brown segítségével tökéletesítette. Marcus Schieferdecker számára a legfontosabb inspiráció a spirituális párbeszéd. A zeneszerzés pótolhatatlan és fontos alkotóeleme Schieferdecker zenei világának. Az erős dallamérzék ritmikus elemekkel párosítva, valamint a basszus funkció és az ellenpont keverése jellemző rá.
Sangoma Everett amerikai jazz dobos, aki Európában él. A művész 12 esztendős korában kezdett dobolni. Később zongora órákat vett, valamint szerzői képességeit is fejlesztette Consuela Lee segítségével, hogy 1971 nyarán felvételt nyerjen a Berklee Zeneiskolába. 1977-ben New Yorkba költözött, ahol először zenélhetett Bill Lee és Clifford Jordan társaságában, akikkel később a karibi térségben is turnézott. Dolgozott Barry Harissel, Chris Andersonnal, Muriel Winstonnal és Joe Newmannel. 1979-ben Párizsban telepedett le; itt zenélhetett Jimmy Smith, Benny Golson, Steve Lacy, Dizzy Gillespie, Dee Daniels, Joe Lee Wilson, La Velle, Al Gray, Jimmy Forrest, Mal Waldron Archie Shepp és Kirk Lihhtsey társaságában. Az elmúlt években fellépett többek között Carl Craig & Corey Harris és Jean Toussaint együttesével, turnézott Jacques Schwarz-Barttal, Anne Ducrossal, Majid Bekkassal, Laurent de Wildel és Abdelfettah El Houssainivel.Megalapította saját trióját Bastien Brison zongoristával, valamint a basszusgitáros Christophe Lincontanggel.1983 óta 22 jazz albumot készített, többek között Jeri Brown (I’ve Got Your Number), Andrea Pozza (Drop This Thing), Liz McComb (Fire), Joe Haider, Consuela Lee közreműködésével.
Forrás: jazzfesztival.hu
HelyiVilága Magazin ajánló









Helyi látnivalók









Helyi Programok / események









További helyi programok / események »
Helyi szolgáltatók








