Település:
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Vásárosnamény
Játékország Óvodái

Játékország Óvodái
Az intézmény címe: 4800. Vásárosnamény Bartók Béla út 24
Az intézményvezető neve: Badak Gyuláné
Telefon: 06-45-470-648
Telefax: -
Az intézmény e-mail címe: jatekorszag@ent.hu
Az intézmény honlapjának címe: www.jatekorszagovi.hu
Az intézmény profilja: óvodai nevelés
Az intézmény rövid bemutatása:
Az intézmény Bereg “fővárosának” Vásárosnaménynak, három óvodáját, valamint az óvodafenntartó társulás által működtetett települések - Jánd, Kisvarsány, Olcsva - óvodáit kapcsolja össze.
A társulás neve: Vásárosnamény Város, valamint Jánd, Kisvarsány, Olcsva Községek Óvoda Fenntartó Társulása.
A Társulás székhelye: 4800 Vásárosnamény, Tamási Áron u. 1.
Az intézmény székhelye: Játékország Óvodái Hétszínvirág Óvoda 4800. Vásárosnamény, Bartók Béla út 24.
Tagóvodái:
a) Játékország Óvodái Aranyablak Tagóvodája, 4803 Vásárosnamény, Óvoda út 2.
b) Játékország Óvodái Tündérkert Tagóvodája, 4804 Vásárosnamény, Damjanich u. 25.
c) Játékország Óvodái Jándi Tagóvodája, Vadvirág Óvoda, 4841 Jánd, Rákóczi u. 44. sz.
d) Játékország Óvodái Kisvarsányi Tagóvodája, Napsugár Óvoda, 4811 Kisvarsány, fő u. 5. sz.
e) Játékország Óvodái Olcsvai Tagóvodája, Platán Óvoda, 4826 Olcsva, Petőfi u. 5. sz.
Létszámadatok (2014. 10. 01. statisztikai létszám):
Óvoda neve, címe |
Férőhelyek száma (db) |
Gyermeklétszám (fő) |
Pedagógus létszám (fő) |
Technikai létszám (fő) |
Játékország Óvodái Hétszínvirág Óvoda 4800. Vásárosnamény, Bartók Béla út 24. |
200 |
230 |
18 |
20 |
Játékország Óvodái Aranyablak Tagóvodája, 4803 Vásárosnamény, Óvoda út 2. |
50 |
47 |
4 |
2 |
Játékország Óvodái Tündérkert Tagóvodája, 4804 Vásárosnamény, Damjanich u. 25. |
50 |
37 |
4 |
2 |
Játékország Óvodái Jándi Tagóvodája, Vadvirág Óvoda, 4841 Jánd, Rákóczi u. 44. sz. |
40 |
42 |
4 |
1 |
Játékország Óvodái Kisvarsányi Tagóvodája, Napsugár Óvoda, 4811 Kisvarsány, fő u. 5. sz. |
25 |
20 |
2 |
1 |
Játékország Óvodái Olcsvai Tagóvodája, Platán Óvoda, 4826 Olcsva, Petőfi u. 5. sz. |
25 |
18 |
2 |
1 |
Létszámok összesen: |
390 |
394 |
34 |
27 |
Az intézmény alapító okirata határozza meg az óvoda szakmai alaptevékenységét:
„A 2011.évi CXC. törvény 4. § (1) bekezdése alapján óvodai nevelés, nemzetiséghez tartozók óvodai nevelése, a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése. Az intézmény ellátja továbbá azokat az alábbi sajátos feladatokat, tevékenységeket, amelyek a gyermekek esélyegyenlőségét szolgálják:
a) A gyermekvédelemmel összefüggő tevékenység
b) A különleges bánásmódot, kiemelt figyelmet igénylő gyermekek integrált nevelése
ba) A sajátos nevelési igényű (a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdő), gyermekek integrált nevelése
bb) A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek nevelése
bc) A szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenység, a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztató nevelése
c) A cigány nemzetiséghez tartozó gyermekek óvodai nevelése
d) Speciális szolgáltatások, a kiemelten tehetséges gyermekek nevelése
da) Népi kézműves mesterségek megismertetése
db) Zeneóvoda”
Az óvodák azonos nevelési elvek alapján, összehangoltan, szoros együttműködésben látják el feladatukat. A pedagógiai munka során az értékek megőrzésén alapuló, de korszerű, a valós élethez és lehetőségekhez igazodó elképzelések megvalósítására törekszenek. A nevelőtestület szakmai hozzáértéssel, kellő nyitottsággal, a folyamatos megújulás igényével, a jobbítás, előrejutás szándékával látja el feladatát pedagógiai programja alapján. Az óvodák elnevezése is hűen tükrözi az óvodák arculatát, az óvodás gyermekek elsődleges tevékenységét, az óvónők pedagógiai hitvallását, a megújulásra, az újjászületésre való hajlamukat, törekvésüket, amire az újabb és újabb generáció felnevelése készteti őket. Az óvodákban biztosított csoportonként a két óvónő, akik naponta átlagosan két óra átfedési idővel látják el szakmai feladataikat. Minden csoportban szakképzett óvodai dajka, továbbá a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelését gyógypedagógiai asszisztens segíti. Egy óvodatitkár, és két műszaki dolgozó végzi az intézmény működtetésével járó adminisztratív és technikai feladatokat megfelelő szakképesítés és végzettség birtokában.
Két szakmai munkaközösség működik az intézményben. A szakirodalom feldolgozásával, kísérletek, megfigyelések, mérések, gyakorlati bemutató foglalkozások elemzésével, értékelésével, a pedagógia és a pszichológia diszciplínáinak kutatásával segítik a nevelőtestület szakmai fejlődését. Nagymértékben hozzájárulnak az óvodák közötti szoros kapcsolat fenntartásához, az információáramlás biztosításához, és egymás személyes munkájának megismeréséhez, értékeléséhez.
Az óvodák épületei, a rendszeres felújításoknak, folyamatos karbantartásnak köszönhetően megfelelnek a korszerű elvárásoknak. A 20-25 férőhelyes csoportszobák, a hozzájuk tartozó mosdók, öltözők, kiszolgáló helyiségek praktikusak, kényelmesek, világosak. A központi óvodában tágas tornaterem áll rendelkezésre, de sajnos a tagóvodák egyikében sincs tornaszoba.
A bútorzat és a berendezési tárgyak cseréje, pótlása valamennyi épületben folyamatos. Vásárosnaményban és Jándon nagy segítséget nyújtanak ebben a civil kezdeményezésre létrehozott alapítványok, és a pályázati lehetőségek nyomon követése, kihasználása. Az óvodák tárgyi feltételeinek javításában nem elhanyagolható a szülők támogatása sem. Az óvodapedagógusok is elismerésre méltó áldozatokat vállalnak a gyermekek környezetének szépítéséért, gazdagításáért. Minden óvodában szembetűnnek a népi hagyományokat idéző használati és dísztárgyak, szőttesek, beregi keresztszemesek, melyeket a dolgozók és a szülők varrtak, gyűjtöttek. Így kezdődik el a népi kultúra kincseinek megismertetése, ápolása, ami a magyarságtudat megalapozását szolgálja ebben az életkorban. Az udvarok szépítése is gondos odafigyelésről árulkodik, szintén a szülők, dolgozók által közösen biztosított virágok ültetésével, a fák, bokrok rendszeres gondozásával, ezzel is nevelve a gyermekeket a természet szeretetére, a természet értékeinek védelmére. Az udvari játékok bővítéséhez is a pályázati lehetőségek nyújtanak segítséget, egyre inkább előtérbe kerülnek a tartós anyagból készült jó minőségű többfunkciós játékok.
Helyi specialitások:
Hétszínvirág Óvoda: Az óvoda kiemelkedően eredményes az egészséges életmódra nevelés, az anyanyelvi nevelés, a kézműves tevékenységek szervezése és a zenei képességfejlesztés terén. Nagy gondot fordítanak a környezetvédelem fontosságának tudatosítására, megtapasztaltatására.
Aranyablak Óvoda: A növényekben gazdag csodálatos Tisza folyó menti környéken adódó lehetőségeket, és a településen fellelhető hagyományok megfigyelésének alkalmait használják ki példaértékűen, a természetes környezetben történő közvetlen tapasztalatszerzésre.
Tündérkert Óvoda: Sikeresen valósul meg az óvodában a néphagyomány-ápolás, és a barkácsolás. Eredményesen, játékosan, változatos eszközökkel végzik a mozgásfejlesztést, kiemelten a tartásjavítást, a lábboltozat erősítését.
Vadvirág Óvoda: A természet szépségeinek valós környezetben történő megfigyelése, a természetvédelem, a természeti értékek megóvása terén érnek el kiemelkedő eredményeket, kihasználva a helyi adottságok nyújtotta lehetőségeket.
Napsugár Óvoda: Az egészséges életmódra nevelés, a sokoldalú személyiségfejlesztés, az esetleges szociokulturális háttér hátrányainak leküzdése érdekében sikeresen alkalmazzák a vizuális nevelésben, és a bábjátékban rejlő lehetőségeket.
Platán Óvoda: Az egészséges életmódra nevelés feladatainak megvalósításához a mozgásos és az énekes játékokat alkalmazzák a nevelőmunkában példaértékűen, kiemelt figyelmet fordítva a hátrányos helyzetű gyermekek szokásainak formálására.
HelyiVilága Magazin ajánló









Helyi látnivalók









Helyi Programok / események









További helyi programok / események »
Helyi szolgáltatók








