Programok / Családoknak, gyerekeknek

Legalacsonyabb pont: 266 m

Legnagyobb meredekség: 21,3 %

Várható menetidő: 5 óra

(A várható menetidő a pihenőidőket nem tartalmazza.)

Vízvételi lehetőség: Vinye (büfé, Kőpince-forrás), Porva-Csesznek

vasútállomás (büfé). A túrán a vízvételi lehetőségek korlátozottak.

Kiindulási hely megközelítése: Zirc – Vinye között vonattal

Leírás

Vinyén a vonatról leszállva a házak felé, a Cuha-szurdok táblákat követve indulunk el. Széles utunk hamarosan jobbra elfordul a völgybe, szemben kis ösvényen a Kőpince-barlangot tekinthetjük meg. Átkelünk a vashídon, túloldalán a patak melletti ösvény balra a Kőpince-forráshoz vezet. Utunk a völgyben, a P sáv jelzésen vezet tovább. A mély szurdok falaiban barlangok nyílnak, a Betyár-bamlag nevű üregre jelzés hívja fel figyelmünket. Ezen a szakaszon többször kell átgázolnunk a Cuhán, az átkelést lépőkövek segítik. A szurdok legromantikusabb szakaszán, sziklák alatt kiépített pihenőhelyet találunk. Itt látható a vasút völgyhídja, mellette a millenniumi Vasútépítési Emlékmű, valamint itt ér véget a Vinyéről kezdődő Tanösvény is. Utunk továbbra is széles dózerúton vezet, sziklák alatt, balunkon a vasút pályájával, mely itt éri el a hazánkban egyedülálló Omlásvédő boltozatot. Nemsokára ismét átbújunk a vasút alatt, a völgy lassan megszelídül. Most hozamosabban a Cuha jobb partján maradunk. A széles völgytalpon pihenőhelyek követik egymást, mindegyik alkalmas a letelepedésre, piknikezésre. Rövidesen balról érkezik a S P+ jelzés, előbbin a Cseszneki Várhoz, utóbbin Gézaházára juthatunk. Kb. 1 km múlva érjük el PorvaCsesznek vasútállomást, az épületben hétvégén látható vasúttörténeti kiállítást érdemes megtekinteni. Innen szekérútra váltunk, utunk továbbra is a patak mellett vezet. A völgy ismét meredekebbé válik. Egy helyen átkelünk a Cuhán és a vasúton, majd újból sziklás, meredek völgyrészletbe érkezünk. A Cuhán ismét átkelve érjük el a P □ elágazását. Innen, az egyre inkább kinyíló völgyben, benőtt szekérúton folytatjuk utunkat. A Szesztra-hegy alatt elhaladva érjük el Kardosrét települést. A keresztben futó földútra kiérve azon jobbra fordulunk (balra Kardosrét érhető el, buszmegálló, kápolna, tavasztól őszig étterem). A P sáv jelzést követve fordulunk Zirc irányába, egyenesen a Walla-Ányos grófi sírkert érhető el. A szennyvíztisztító telepét megkerülve, aszfaltos úton, az Alkotmány utcán egyenesen, végén kicsit emelkedve érünk a város központi terére, a Rákóczi térre.

Forrás: https://turizmus.zirc.hu/jard-be/turautvonalak/gyalogos-turak-zirc-kornyeken/vinye-porva-csesznek-va-zirc-turautvonal

HelyiVilága Magazin ajánló

További magazin cikkek »

Helyi látnivalók

További helyi látnivalók »

Helyi Programok / események

További helyi programok / események »

Helyi szolgáltatók

További helyi szolgáltatók »