Település:
Csongrád megye, Szeged
Gedói Általános Iskola Szeged

Gedói Általános Iskola és alapfokú művészetoktatási Intézmény Szeged
Az iskola rövid története
„Csak az gyógyít, ha az emberi lélek
Tükrében képződik az egész közösség,
és a közösségben él az egyéni lélekerő.”
(Rudolf Steiner)
A Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Szeged északi lakótelepén épült 1962-ben. Egyemeletes, zöld tujákkal és fákkal körülvett téglaépület. Elnevezése helytörténetei hagyományokat őriz. A századforduló idején itt élt tehetős hajótulajdonos polgárcsaládról, a Gedói- famíliáról kapta ez a lakónegyed a nevét, akik vállalkozásuk mellett a környéken népszerű szórakozóhelyet is létesítettek. A mulatókertben szívesen időzött Móra Ferenc is. A szülők igényeit figyelembe véve 1983-2004-ig angol tagozat működött, azóta emelt óraszámú angol nyelvi képzés folyik. Az intézmény elkötelezett a vizuális, esztétikai, művészeti, érzelmi nevelés iránt. 1984-től a városban elsőként rajz tagozat indult, amelynek folytatása 2003-tól az alapfokú művészetoktatás. A képző-és iparművészeti ágon folyó kiemelkedő eredményeket felmutató képzést az Oktatási Hivatal 2007-ben kiválóra minősítette. Nagy hangsúlyt kap a „szabadalkotás” a kreativitásnak teret engedve, melynek eredményeképpen kimagasló eredményeket érnek el a művészetoktatásban résztvevő tanulók országos és nemzetközi versenyeken.
Az intézmény bemutatása
A nyitott, humanisztikus elveket valló, családias iskola különös figyelmet fordít a tehetséggondozásra, az esélyegyenlőség biztosítására, a készség-képességfejlesztésre, a sokoldalú személyiség kibontakoztatására.
Az intézmény jelenlegi fő profilja a művészetoktatáshoz kapcsolódóan a vizuális-téri képességcsoportra épülő tehetséggondozás, valamint az emelt óraszámú angol nyelvi képzés. Az angol nyelvet első osztálytól tanulhatják az ide érkező diákok, ötödik osztálytól képességek szerinti bontásban. Kis létszámú csoportokban sajátíthatják el tanulóink az informatika és a technika tantárgyak alapjait is.
A tanulás tanulásának szakköri keretben történő bevezetése kulcsfontosságú szerepet tölt be a tanulási képességek fejlesztésében, az egész életen át tartó tanulás iránti igény kialakításában. A fejlesztést az 5. évfolyamon kínáljuk fel, egyrészt a tagozatváltás megkönnyítése, másrészt a tanulók életkori sajátosságai miatt.
Nagy hangsúlyt fektetünk a hagyományok és a partneri kapcsolatok ápolására, az egészség- és környezettudatos magatartás kialakítására, a változatos pedagógiai módszerek, különböző tanulásszervezési eljárások alkalmazására, a prevenció biztosítására a gyermekek biztonságának megőrzése érdekében.
A különböző témahetek (pénzügyi tudatosság és gazdálkodás, digitális, fenntarthatóság-környezettudatosság) megszervezésével célunk a XXI. század köznevelési elvárásainak megfelelő gyakorlati, mindennapokban használható ismeretek élményszerű, játékos módon történő átadása, a szemléletformálás.
Resztoratív szemlélet a Gedóiban a 2016/2017-es tanévtől
A resztoratív szemléletű eljárások során a másokkal való kapcsolatainkat a kölcsönös tisztelet, a különbségek iránti tolerancia, a döntéshozatalban való egyenlő részvétel, a hatalmi viszonyok csökkentése, a kollektív felelősség és a sérelmek inkább jóvátétellel, mintsem büntetéssel való orvoslásának elvei szerint szervezzük. Ezen elvek gyakorlati megvalósítását különböző kommunikációs folyamatok segíthetik, mint például az egyéni elbeszélgetés, a mediáció, a körökben folytatott közösségi megbeszélések, osztálygyűlések vagy resztoratív konferenciák.
A resztoratív eljárások szélesebb körű, prevenviós alkalmazása számos lehetőséget kínál a tanulók kulcskompetenciáinak fejlesztésére, mindenekelőtt pedig a nyelvi, kapcsolatvezetési és állampolgári kompetenciák szemléltetésére és gyakoroltatására. A resztoratív osztálygyűlések, illetve körök erre kínálnak lehetőséget, segítve ezzel a társas viszonyokra érzékeny, tudatos, érdeklődő magatartás elsajátítását. Emellett a szociális kompetenciák gyakorlásához is teret biztosítanak, mivel a közösséget érintő problémákat tárgyalják meg és részvételt ajánlanak a döntéshozatalban, megkövetelve az egyenlőség, a demokrácia, a vallási és etnikai sokszínűség tiszteletben tartását.
Hosszú távú elképzeléseinkben a pedagógusok, gyermekek és szülők csoportjainak resztoratív szemléletű felkészítésén keresztül szeretnénk a közösség erősítésének folyamatát hatékonnyá és tartóssá tenni. Reményeink szerint a Gedói Általános Iskola és AMI közössége a resztoratív szemlélet segítségével belső folyamatainak kompetens és aktív alakítójává válik, ami mind a nevelési, mind az oktatási célok hatékonyabb eléréséhez, valamint egy harmonikusabb, örömtelibb iskolai szervezeti klímához járul majd hozzá.
Kék Tér program a gyermekek biztonságának megőrzése érdekében
A „Kék tér” program a CSMRFK „Lépésről lépésre a biztonságért” komplex prevenciós programjának egyik legfontosabb eleme, mely egyedülálló módon támogatja az alsó tagozatos diákokat alapvető bűn-, és balesetmegelőzési ismeretek elsajátításában. Az életkori sajátosságoknak megfelelően, játékos és szórakoztató módon készítjük fel őket az áldozattá, elkövetővé válás elkerüléseinek lehetőségeire. A foglakozások témái: közlekedésbiztonság; káros szenvedélyek, veszélyes szerek; felelősségvállalás; konfliktus-erőszak-agresszió; a tévézés veszélyei; idegenek; vízbiztonság; vagyonvédelem; internethasználat; egyedül otthon.
2017 szeptemberében Budapesten a Belügyminisztérium meghívására a Kék Tér programot a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztálya és a Gedói Általános Iskola közösen ismertette a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács nyilvános ülésén.
Forrás:https://gedoiiskola.gportal.hu/
HelyiVilága Magazin ajánló









Helyi látnivalók









Helyi Programok / események









További helyi programok / események »
Helyi szolgáltatók








